kgfkjmfkm

Un ghid pentru repararea unei baterii de motocicletă cu fosfat de fier de litiu

Bun venit pe canalul Cell Doctor. În videoclipul de astăzi, vom explora procesul de reparare a unei baterii de motocicletă cu fosfat de litiu și fier (LiFePO4) care este în prezent nefuncțională. Un prieten de-al meu a raportat că această baterie a fost scurtcircuitată. Deși încă arată unele indicații de viață cu două linii, măsurarea tensiunii arată 9,7 volți. Trebuie să stabilim dacă poate primi vreo putere.

Diagnosticul inițial

În primul rând, am verificat tensiunea, confirmând că este de 9,7 volți. Cu toate acestea, bateria nu consumă curent, indicând o problemă. Pentru a înțelege problema, trebuie să deschidem bateria și să inspectăm componentele sale interne. De obicei, aceste baterii conțin un sistem de management al bateriei (BMS), iar defecțiunea ar putea fi fie în BMS, fie în celulele în sine.

Deschiderea bateriei

Deschiderea bateriei a fost simplă. La scoaterea capacului, am observat cablurile de echilibrare. Placa este marcată SMT H04 S LED LDVD O, indicând faptul că include o placă LED și fire de echilibrare. Am măsurat tensiunea pe aceste fire pentru a evalua starea celulelor. Celulele sunt încapsulate în siliciu, ceea ce face accesul dificil. Cu toate acestea, am încercat să încărcăm celulele prin cablurile de echilibrare pentru a evita dezasamblarea completă.

Inspecția tensiunii celulei

Citirile de tensiune au arătat 3,3 volți pentru o celulă și 0,2 volți pentru alta, indicând că una dintre celule este moartă. Mai exact, celula numărul doi este nefuncțională, în timp ce celelalte celule par să fie în stare bună. Am încercat să încărcăm celula moartă setând sursa de alimentare de bancă la 3,6 volți și conectând cablurile. Din păcate, celula nu a consumat nicio energie, confirmând că este într-adevăr moartă.

Investigație mai profundă

Având în vedere celula moartă, trebuia să aprofundăm. Tăiind cu grijă siliciul din jurul celulelor, ne-am asigurat să nu perforam celulele bune pentru a preveni orice pericol de incendiu. Odată ce siliciul a fost îndepărtat suficient, am extras bateria. Cu celulele expuse, am constatat că sunt sudate prin puncte, complicând procesul de reparare.

Identificarea Defecțiunii

O inspecție ulterioară a arătat că celula numărul doi s-a deconectat de la celula vecină, ceea ce a cauzat defectarea bateriei. Această deconectare trebuia reparată prin lipirea celulelor înapoi împreună.

Repararea conexiunii

Lipirea acestor tipuri de celule poate fi dificilă, dar am reușit să facem o conexiune bună pe jumătate din filă. După ce ne-am asigurat că conexiunea este sigură, am reasamblat bateria și am izolat bornele cu bandă Kapton. Apoi am reconectat placa LED pentru a verifica tensiunea. Indicatorul de stare de încărcare a arătat plin, indicând că reparația a avut succes.

Testarea finală

Am efectuat o serie finală de teste pentru a ne asigura că bateria este funcțională. Tensiunea a fost acum de 13,3 volți, iar bateria a acceptat o încărcare de 3 amperi. În plus, am efectuat un test de descărcare la 5 amperi, pe care bateria l-a gestionat fără cădere semnificativă de tensiune. Testul final a fost plasarea bateriei înapoi în motocicletă pentru a confirma că pornește motorul.

Concluzie

Acest tutorial video a demonstrat procesul de reparare a unei baterii cu litiu fosfat de fier cu o conexiune a celulei rupte. Aceste baterii, care utilizează celule de pungă, sunt comune în aplicațiile cu curent ridicat, dar sunt mai dificil de reparat decât celulele cilindrice. Cu toate acestea, reparația a avut succes.

Older

Bun venit pe canalul Cell Doctor: Actualizare software Mega CNC

Newer

Explorând lumea invertoarelor cu Alex de la Deep Cycle Power

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Create an Account
Product Categories
Follow:
Cookies
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.
Accept